A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. február 17., szerda

Dudáljdájdáj!

Ez egy csodásan eltalált, "szórakoztató" kereszteződés!
Itt nem lehet unatkozni!
Mesélek, jó?
Kaposváron a 48-as ifjúság útja és a Kossuth Lajos utca kereszteződése. Első élmény akkor ért, mikor a Honvéd utcai csomópont irányából jöttem a 48-as ifjúság úton és a Kossuth utcára akartam kanyarodni balra. Besoroltam a belső sávba, megálltam a piros jelzésre első várakozóként. Pár másodperc múltán a kisegítő lámpa szabad jelzést adott az egyenesen haladóknak. A közvetlen mögöttem álló sérelmezvén, hogy én nem megyek el az útjából rátenyerelt a dudára. Persze ettől nekem nem lett zöld, viszont a tükörben láttam, hogy a mögöttem tülkölő "tulok" feje -az idő múltával- egyre pirosabb, majd céklásodik. Természetesen nem bírta soká az idegi megterhelést, meg a várakozást és egy laza csuklómozdulattal kifordította a gépet mögülem, be a külső sávban szabályosan áthaladók közé. Miután a nála ügyesebbek megmentették az ő, meg a saját életüket felém hadonászva elrobogott. Mielőtt bárkiben felötlene a kétség, irányjeleztem és müködött is! Ugye mennyire "szórakoztató"? Vagy nem?
Második élmény akkor ért, mikor a Kossuth utcán érkeztem a park felől és balra akartam rákanyarodni a 48-as ifjúság útra. Akartam! Megkaptam a zöldet és az utat, meg a kilátást elállta egy busz, mert egyszerűen beragadt a kereszteződésbe. Ez attól van, hogy reggeli csúcsban képes feltorlódni a sok gépjármű a Szent Imre utcától a Kossuth utcáig. Itt még átmehet(ne), de ott már csak szeretnének. Nem is erről akartam mesélni. Hanem a mögöttem álló! Na mit csinált? Bizony, beletenyerelt a dudába. Gondolom abból az állásból nem látszott a busz, vagy azt hitte én vagyok Belfegor és simán felszállok. Ez legalább tényleg "szórakoztató". Vagy nem?
Harmadik élmény szintén ebben a felállásban, csak akkor nem állta el az utamat sem busz, sem más. Viszont a gyalogosoknak is ekkor van szabadjelzés és áthaladhatnak a 48-as ifjúság útján. Megálltam, és a mögöttem érkező hajszál híján belémjött, mert a fék helyett megint a rohadt duda volt a fontos. Gondolom azt hitte, nekem is annyi eszem van mint neki, és megpróbálok két gyalogos közt elslisszanni. Ez már rohadtul nem "szórakoztató"! Ugye?
Negyedik élmény akkor ért, mikor a 48-as ifjúsági úton érkeztem a Szent Imre utca felől és jobbra akartam rákanyarodni a Kossuth Lajos utcára. Azért mondom, hogy akartam, mert az előttem haladó nemes egyszerűséggel megállt a kereszteződésben félig a zebrán. A második képen látható kék Renault pozícióján is lehetne vitát nyitni, de úgy tessék elképzelni, hogy szoktak még kintebb is parkolni! Ez nem duma, mert az ott lévő húsüzletben szoktunk vásárolni, meg amúgy is járok arra, így látom eleget. No visszatérve a sztorira kimanővereztem a zebrán álló gépet és közben -hátha jelezhetném nemtetszésem- tekintetemmel kerestem a sofőrjének a szemét. Megtaláltam! Felesleges volt, mert annyi értelem sugárzott belőle, hogy azonnal Lipótmező, meg szökevény, meg ilyesmi jutott eszembe. Mondom, itt rendszeresen parkolnak egészen a kereszteződés széléig! Amúgy még nagyon sok helyen. Viszont, évek óta nem láttam, hogy legalább verbálisan szexuálnák a rendőrök az ennyire nyilvánvalóan szabálytalankodókat. Ezért szórakozhatnak?
Bejártam az országot keresztül-kasul, sok helységben megfordultam, nagyvárosokban is. Itt születtem, itt élek, szeretem a várost, de a közlekedők morálját tekintve nagyon hátrasorolom. Nagyon!
Ez egyáltalán nem szórakoztat!

4 megjegyzés:

  1. Szia, Józsi!
    " A második képen látható kék Renault pozícióján is lehetne vitát nyitni,"
    Lehetne, de nincs sok értelme, mert szerintem teljesen szabályosan várakozik. Az öt méteres távolság, amin belül tilos megállni a kereszteződés metszéspontjától ( az úttest széleinek a metszéspontja) számit. A kijelölt gyalogátkelőhely után pedig - egyéb tilalom híján-, szabad megállni és várakozni is. De, egyébként tökéletesen igazad van. Én is megfordultam egypár helyen, meg ahol sokáig éltem az sem piskóta, de a kaposváron közlekedők morálja szerintem is kritikán aluli. Üdv: Feri

    VálaszTörlés
  2. helyesebben: Kaposváron :)

    VálaszTörlés
  3. Na, ma találkoztam egy hasonló barommal én is. Lámpánál a szembejövő nagy ívben befordulókat engedtem el. Mögöttem egy fekete kis VOLVO türelmetlen vezetője, nem bírta cérnával, és ráfeküdt a dudára. Utána integetés, ahogy szokás. Elindulás után ráérősre vettem a figurát, pedig siettem én is. A következő lámpáig nem tudott elmenni mellettem, mert szemből forgalom volt. A lámpa előtt, ami még nekünk zöld volt, kicsit lassítottam, és hogy-hogynem, mire odaértem pont piros lett. Állt a "kolléga" 45 mp-et, mire megint szabadot kaptunk. Akkor sem siettem az indulással, hadd várjon. Utána meg kellett állnom, és így ki tudott kerülni. Mikor elment mellettem még váltottunk egy "barátságos" mutogatást, aztán elment. Szerintem, ha ez után elgondolkodott (bár ezt nem néztem ki belőle), talán rájött, hogy ha nem dudál, valószínűleg gyorsabb lett volna. Ha nem, akkor az az ő gondja.

    VálaszTörlés
  4. Érdekes ez az állandó dudálás baromarcúéknál, mert épp az ellenkezőjét váltja ki a szabálytisztelő vezetőből, ugyanis -szerintem-, a kürtszóra inkább lassítasz, mert valami nem látott vészhelyzetre gondolsz. De, ezt már nem képesek egyesek végigondolni. Talán, ha lenne mivel!
    Bár nem igazán ide vágó, de a tegnapi tömegbaleset is elkerülhető lett volna, ha az első hölgy hallott volna az előzés öt feltételéről. Akkor talán nem kezdett volna 18m-es kamiont előzni kanyarban, 50m-es látótávolságnál.

    VálaszTörlés