A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. május 3., hétfő

Agresszív....

A hétvége, különféle okokból szervezett, családias összejövetelek jegyében telt. Pénteken Richárd unokaöcsém ballagása, szombaton névnaposok, szülinaposok köszöntése. Ez utóbbin, több más téma mellett, kitárgyaltuk a közlekedési kultúránkat is. Illetve hiányát!
Beszélgetés közben, a manapság divatossá vált módon, "támadás" érte a rendőrség büntető gyakorlatát is. Innét lett vita, mert én "rossz" szokásom szerint, védelmembe vettem a rendőröket. Elismerem, követnek el baklövéseket és ezeket kiragadott példaként szerepeltetve lehet őket cseszegetni, de az, hogy jobb inkább nyomoznának, meg a hasonló divatossá lett kiszólások érvként felhozása marhaság! Most azonban nem erre teszem a hangsúlyt, hanem a vita közben elhangzott személyemre tett "terhelő" kiszólásra. Abban foglaltak szerint érthetetlen az én hozzáállásom, mert én is egy agresszív sofőr vagyok és majd jól megbüntetnek. Erre mondtam, "akkor majd fizetek, mint a katonatiszt," de akkor sem szövegelek, ha nincs igazam. Amúgy tényleg egy agresszív fazon vagyok, az utak réme! Csak!
Nem hajtok át a piroson, megállok a STOP táblánál, akkor is, ha üres a város! Nem hajtok a gyalogosok közé sem zebrán, sem másutt, nem vágom le az utca kereszteződés ívét ha jönnek szembe és szűk utcákon nem próbálom leszorítani a szembejövőt! Nem állok meg zebrán, útkereszteződésben, kanyarok ívén és engem még nem láttak "alacsonyan szállni" vasúti átjárókban! Nem megyek szembe a forgalommal, azért mert bámészkodom, nem vezetek egyik kezemben cigarettával, másikban telefonnal! Nem kerülöm irányjelző nélkül az álló autókat, miközben a kormányra terített térképet szemlélem! Nem fordulok ki féktávon belül más elé irányjelző nélkül, vagy ha igen de irányjelzővel -mert azért hibázni én is hibázok- akkor elnézést kérek és nem vigyorgok a vétlen képébe! Nem vezetek egyirányú utcában szembe a forgalommal, pusztán csak azért, mert úgy hamarabb hazaérek! Nem nyomom rá a légkürtöt heccből a biciklisekre és nem előzöm őket centikre! (Majd megkérem fiamat, erről tud mesélni.) Nem szórakozok azzal, hogy mondjuk főútvonalon, irányjelzés, lehúzódás nélkül egyszer csak megállok és nézelődök, majd gondolok egyet elindulok és odébb kicsivel félig beállok egy lehajtóra, miközben az autóm segge belóg a sávba! Többsávos úton nem tépek el zebránál a már álló másik kocsi mellett, de másutt sem! Lakott területen kívül nem akadályozom a forgalmat a belső sávban, hanem "jobbra tartok!" Ha az adott útszakaszra előírt legnagyobb sebességgel megy valaki, akkor nem próbálom meg levillogni, letolni, ledudálni! Nem állok meg megállni tilos tábla hatálya alatt pusztán csak azért, mert akkor közelebb van a pereces, de amúgy sem! Nem állok meg úgy, hogy azzal mások elhaladását akadályozzam, vagy lehetetlenné tegyem! Stb., stb., stb. Ezeket saját tapasztalásból, közeli emlékeim közül cibáltam elő a teljesség mellőzésével, mint példákat. Viszont az tény, a fentiek elkövetése és még sok más hasonló cselekedet bosszant és ha az elkövető nem int egy "bocsikát", akkor bizony a szám is mozog. Azért, mert véleményem szerint, aki egy elnézést gesztusra is képtelen, az joggal feltételezem szándékosan cselekedett. Éppen ezért kiemelten rühellem a szándékosan szabálytalankodó hivatásos sofőröket, mert ők a szakmájukat is égetik és ők tudják csak igazán, hogy mivel "játszanak". Márpedig ne szórakozzon, mert a forgalomban nem illik más szerszámával verni a csalánt! Sem máséval, sem az enyémmel! Az is tény, dinamikusan, a forgalom függvényében és ha a forgalom engedi a megengedett sebességgel plusz a tűréshatár vezetek. Mióta részt veszek a forgalomban mondjuk mindent összeadva -biciklit is- negyven éve és kb. huszonöt éve személykocsival, egyszer "fogyasztottam" el egy reflektor üveget, mert figyelmetlenül kezdtem el tolatni. Elnézést kértem, a rendőr előtt is elismertem a felelősségem és elvittem a balhét!
Szóval! Aki a fenti képen látható, csak már bajuszos pofát látja egy szélvédő mögül kitekinteni, vagy megjelenésére nézve hasonlóképp csomagolt figurát lát kocsiba beülni az sürgősen meneküljön. Az illető személy én vagyok, a fentieknek megfelelő módon "agresszíven vezetek," nem szívlelem a szándékos szabálytalankodást, a dilettantizmust, a bunkóságot, az udvariatlanságot és az "én vagyok a császár" stílust.
Ja, és van pofám ezt be is vallani, sőt hangoztatni!

3 megjegyzés:

  1. Most már tudom kitől örököltem ezt az agresszív stílust! Teljesen egyetértek, mind a rendőrökkel szembeni védelmező magatartásoddal, mind pedig a vezetési stílusról alkotott véleményeddel. Tőlem is pont ennyire kell tartani, bár korántsem vezettem még ennyit. A kerékpárosokkal szembeni közlekedési magatartásról éppen terveztem megírni a véleményt, talán ma meg is teszem!

    VálaszTörlés
  2. Bárcsak mindenki ennyire lenne agresszív,mint te!Legalábbis ahogy leírtad.Tudnék egy-két példát én is mondani,a védtelen (ám esetenként figyelmetlen)gyalogos szemszögéből is!
    Mindegy,ígérem én figyelni fogom a bajuszos fazont,és nem lépek figyelmetlenül az úttestre...- nehogy két agresszív találkozzon!:)

    VálaszTörlés
  3. Így van! Legalább mi "agresszívek" figyeljünk egymásra!

    VálaszTörlés