A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (219) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. május 8., szombat

Fűtenger

Régóta tartoztam magamnak egy úttal a Deseda arborétumba. Részint mert rég jártam bent, pedig csábít naponta mikor partjai mentén járom a vizet. Még szerdán néztem be, a záport követően.
Másrészt már egy hete nyitva látom a kaput, leálltak a híd javításával is, bentről sem hallom a gépek zaját, kiváncsi lettem miként áll a felújítás. Harmadrészt a "vidrás" partszakaszra is szerettem volna vetni már néhány pillantást. A híd megjavított két eleme szépen áll, a többin viszont látható az erős vetemedés. Nem tudom mi okból álltak le, talán a pénz fogyott el, esetleg a lendület? Sajnos nem futottam össze Bók László úrral Magyaregres polgármesterével, pedig ő nagyon sok időt tölt az arborétumban és sokat is tud róla. Tőle választ kaphattam volna kérdéseimre. Legközelebb talán! Bent is megállt a munka, a kitermelt fák rönkjeit benőtte a fű, az összehordott hasznosíthatatlan vékony nyesedéket imitt-amott elégették, máshol kupacokban rontja a képet. Elől egy kis területen -hol a játszótér is van- lekaszáltak, máshol fűtenger hullámzik a szélben. Nekem így is tetszik -sőt talán még jobban- viszont a sétaösvényeket legalább jó szélesen megnyírhatnák. Nem minden látogató olyan "vadember" mint én, mert én inkább az érintetlen természetre szavaznék, ha lehetne szavazni egyáltalán. Kedvenc fenyvesem aljában járva kicsit elszomorodtam, mert innét nagyon sok fenyőt kivettek, ezzel együtt gyakorlatilag kisöpörték az erdőcske alját, most életnek nyoma sincs, csak ha feltekint az ember a magasba nyúló lombkoronára.
Valamikor itt a félhomály volt az úr, nedvesen tartva a mikroklímát, hűvösen a levegőt, az erdőcske körüli megtermett cserjék, fák egy körbezárt világot takartak, külön kis mikroklímával, remek búvóhelyet adva különféle élőlényeknek. Itt egy esztendeje, még délben, a legnagyobb napsütéskor is, csak vakuval lehetett fotózni. Kevés emberi láb tapodta az elhalt tűlevelek alkotta szőnyeget, a nyugalom és békesség szigete volt, egy viszonylag elszigetelt, csodás világ. Most a fény az úr, átjár a szél és átlátni az egész erdőcskén. Igen nagyon sajnálom és elképzelni sem tudom mivé lesz?! Megnéztem a vidrás szakaszt is, de nyomát nem leltem. A hatalmas fát, melynek gyökerei közt esetleg a vidravár lehet a partról sem lehet megközelíteni a magas vízállás miatt. Néha már arra gondolok, káprázat volt csupán, bár nem hiszem, mert országos szinten is kimagaslóan sok példány él Somogyban. Esetleg odébb állt. Egyszer talán kiderül, talán nem. Életmódja nem kecsegtet sok találkozással. Sajnos! Viszont én kitartó vagyok, ez ad kis esélyt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése