A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. június 25., péntek

Mesél Árpi a ...

Árpi újkeletű ismeretség, nem azonos -általam már több alkalommal is emlegetett- Árpád barátommal. Ismeretségünk a mai nappal datálódik.
Árpival a Deseda arborétumban ismerkedtünk össze egy kiadós beszélgetés során. Ő az ebéd és cigaretta szünetét tartotta, én meg véletlen arra jártam.
Jól van no, bevallom nem egészen véletlen! Már tegnap a vízről hallottam az MTZ jellegzetes hangját és olyasféle hangokat is, mint mikor a fűkasza kése tuskót fog. Szerencsére nem csalt meg a fülem! Árpi az arborétum nyírását kezdte meg a képen "rejtőzködő" öreg erőgéppel. Mivel Árpi erdőjáró ember -vadászik is- öltözetem alapján megsejtette bennem, hogy nem szokványos városi túrista vagyok és megszólított. Azután egy jó órát beszélgettünk. Morgolódott a hatalmas gazban rejtőző kiálló tuskók miatt, tegnap is volt gondja velük. Akkora már a fűtenger, hogy a fülke magasából sem látszik, csak amelyik vadhajtásokat hozott. Árpi tagja a brigádnak, kik az arborétum kitisztítására szerződtek, ők csinálták a ritkítást, vágást is. Ezek szerint maguknak csinálták a problémát, mert  fürészeltek volna alacsonyabb csonkra. Most aztán lesz munka, meg mérgelődés bőven! Azt mondta még legalább öt-hat nap, mire mindennel végez és lenyírja a majd 29 hektárt. Traktorral! Azután jönnek a kézi kaszások igazítani. A brigád közben nekilátott a bedőlt fákat kitermelni a lomberdőben, azon a részen miről
"Mesél az erdő..." címmel írtam. Az időjárás okozta csúszás is bosszantotta Árpit, mert a tervezett időpont egy héttel korábbi volt. Most aztán bírkózhat a megerősödött gazzal, az is lassítja a haladást meg a "tuskófogás" is. Végül is a lényeg, hogy a munkát végre megkezdhette és remélhetőleg az időjárás engedi befejezni. Árpi reggeltől késő délutánig szóló napokat tervez, magával hozott étellel, itallal, amit vagy a gépben, vagy valamelyik pihenő padján fogyaszt el. Ma épp a gépben. Szombaton is vágni akar délig. Rajta nem fog múlni. Elmondta azt is, hogy a kivágott és eddig benthagyott, gazzal átnőtt ecetfákat is megkezdték kihordani a területről. Erről és egyébb arborétum béli problémákról írtam régebben, -mikor Bók László polgármesterrel is beszélgettünk- Kész a ...? címen. Egy hét és lehet sétálni az arborétumban!
Árpiból a rajtam lévő öltözet előhozott jó néhány élményt, emléket a sorkatonai szolgálatból. Az én korosztályomhoz tartozik, nálam két évvel fiatalabb, neki még szolgálnia kellett. Kicsi a világ, mert kiderült, sorkatonai szolgálatunk egybe esett. Egy laktanyában szolgáltunk, egy időben, csak más alakulatnál és beosztásban. Elmesélte, hogy parancsnoki sofőr volt, Zsigulit vezetett. Nagy tisztelettel emlékezett és beszélt -az általam is jól ismert és tisztelt- akkor még alezredesként szolgáló tisztről, kinek személyi sofőrje volt.
Jó néhány évvel azután, hogy Árpi sor őrmesterként leszerelt, egy beszélgetést követően én is sokat köszönhettem annak a kiváló parancsnoknak. Ám az egy másik történet. Egyszer elmesélem!

5 megjegyzés:

  1. A fűnyíró gép, meg a tuskó, a magam kárán merem mondani, nem jó párosítás

    VálaszTörlés
  2. Hát nem. Bármilyen tuskóról is beszélünk...

    VálaszTörlés
  3. Értem én!
    Vannak tuskók,...meg fűnyíró elv...!
    Azért ez néha összehozható! Remélem!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Én eredetileg nem így értettem a reakcióm szövegének értelmét, de így is jó. Erre Hofi egyik poénja rímmel, mikor is a suszterről beszélt. A kaptafával meg akarta dobni a renitenskedő inasát, de eltévesztette, és a mühelybe belépő feleségét találta el vele. Mire ő:
    –Nem baj, így is jó –

    VálaszTörlés