A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2010. július 21., szerda

Veteránok 15.

Trabant-601. Trabbi, Dorcó, Papírjaguár, Plasztikjaguár és ki tudja már miként nem becézték ezt az elől hangos, hátul büdös gépcsodát. Nekem is volt. Igaz kombi, de volt.
Az S-100 után vettem és rövid karriert futott be nálam. Elcseréltem egy S-110 R Coupe-ra. Az volt ám a gép!
Egyszóval nem igazán szerettem bele a Trabiba. Azt azonban el kell ismernem, hogy olcsó volt üzemeltetni, könnyű volt javítani és elvitt oda, ahová kellett. Egyszer kiránduláson az amúgy is "szörnyű" motorhang elviselhetetlen módon felerősödött. Üvöltött csak nem ment. Félreálltunk egy parkolóba és szétkaptam az elejét. Abban az időben még több szerszámmal jártak az autósok, mint csomaggal. Én is! Ma már! Belenézni sem mer az átlagember egy motortérbe nem, hogy belenyúlni.
A hengerből rázódott ki a kipufogó tőcsavar és hát kifújt rendesen. Miközben ott bütyköltem a technika csúcsát odajött egy középkorú úriember -mint később kiderült nyugatnémet- és hát szemmel láthatóan, füllel halhatóan álmélkodott. Melinda tanult németet és kihámozta a lényeget. Szegényem ilyet még nem látott odahaza, fűnyíróban sem és egyszerűen nem értette mitől lehet hogy működik! Pedig működött! Összeraktam és ment mint a parancsolat. Az eset még a Balaton somogyi partszakaszán volt, utána gond nélkül megjártuk a Bakony egy részét. Érdekes, de ettől sem lett a kedvencem. Pedig nagy karriert futott be 2 774 821 darab készült belőle és számosan futnak az utakon most is. Összesen 3 096 099 trabi készült. Miért nem készült még egy? Ki érti? A 601-el ellentétben a P 50 és P 100 nekem tetszik. Még az 500-as is szebb! Szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése