A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. március 28., hétfő

Útra kész ...

Elkészült! Már csak vízre kell tenni és kezdődhet a siklás. Legalább kétszer lett nehezebb, mint eddig volt. Nem baj, stabilabb lesz a vízen. Mikor belekezdtem a csónakjavításba megmutattam a lecsupaszított testet. Ilyenre sikeredett!
Miután lekerült róla a festék, több helyütt is találtam rajta repedéseket, azokat poliészter műgyantával és üvegszál paplannal fedtem, de alul erősítettem is a testet.
Ezt követően felkerült rá a külső léckeret és a belső "palánkolás". Így a két faanyag közé szorítottam a csónaktest műanyag élét. Masszívabb lett, jobban tartja a formát, ívét is. A farrészre kerülő íves, keményfa idomok legyártása volt a legnehezebb és közben kicsit alakítottam is a hátsó részen.
A képen nem látszik a díszítő borítás miatt. Erősre kellett építeni, mert abba ágyaztam a szemeket, mihez a horgony is rögzül majd és erős hullámzásban is ki kell tartania.
Jól néznék ki, ha letépné a fart! Masszív lett, íves és mutatós. Azért én nem merném Kylie Minogue formás hátsója után elnevezni -ámbár nagyon vonzó az ötlet-, mint Sebastian Vettel a Red Bull versenygépét, de szerintem nem lett csúnya.
Felszereltem az evezővilla tartóit -és több más apróságot- majd kapott a palánkolás több helyütt külön megerősítéseket is. Ezután felkentem a belső színt és nekiestem a kiegészítő elemek elkészítésének. Az ülések borításának és a taposórácsok elkészítésének. Méretre szabni, csiszolni, összeerősíteni és mindezt úgy, hogy mindegyik elem kivehető legyen de stabil. Íme így néz ki kiszerelve és kiterítve az öt belső mobilizálható elem.
Végső munkafázis volt a hajótest külső festése, legutolsóként az alja. Nem kevés időm ment rá, de hát a "lassú munkához idő kell"! Egy napot elvitt a faanyag előkészítése, pácolása és a hajótest lecsupaszítása a régi szerelvényektől. Összességében kettő napba került a régi festékrétegek lecsiszolása. Egy napot igényelt a műanyag test műgyantás javítása, összecsiszolása és a külső keret felhelyezése. Egy napot igényelt a belső palánkolás, festés. Egy napba telt az öt belső elem legyártása és beillesztése. Végezetül egy napot igényelt a külső festés és néhány apróbb kiegészítés, finomítás. Szerintem közel ötven munkaórát "tettem bele". Ennyivel már úszhat!

15 megjegyzés:

  1. Gratulálok!Ez JÓ MULATSÁG,FÉRFI MUNKA VOLT!

    VálaszTörlés
  2. Hajrá Józsi! Holnaptól javuló időt mondanak. Irány a víz!

    VálaszTörlés
  3. "Kis csónakom leng a ...":) Én meg már csak emlékekből élek... Gratulálok, szép munka!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól sikerült, a színe is tetszik...irigyellek.

    VálaszTörlés
  5. Ettől igazán értékes valami.
    (Én is elbambulok néha, csak nézegetve a bicajomat.)
    Gondolom, az evezők kézre esnek, a faülőkéből nem szálka a nadrágodba, és a hattyúk is integetni fognak, ha meglátnak. A halak hozzásimulnak a csónaktesthez, majd bejelentkeznek a halborbélynál egy fazonigazításra, hogy ők is legalább ilyen simák legyenek.

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon szép, igazán büszke lehetsz rá, én mindent megcsodálok, ami olyan szemet simogató. No de ez majd a vizet simogatja és Téged. Jó utat, szép időt hozzá!

    VálaszTörlés
  7. - Köszönöm szépen! Az volt. :)
    - Úgy legyen. Mennék már!
    - Köszönöm szépen! :)
    - Köszönöm szépen! Kivételesen én is elégedett vagyok. :)
    - Igazságod vagyon! Ettől bizony. :)
    - Nagyon köszönöm! Remélem mihamarább! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon irigylem ezt a csónakot,nagyon stabilnak látszik. Ilyenek is csapkodják a fenékdeszkát:
    http://www.energofish.hu/publ_images/a_ponty_horgaszata_es_felszerelesei/7.jpg
    S László

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a megértő, kedves szavakat, a kommenteket, melyek megerősítenek a hitemben.
    Az alkotásodhoz szívből gratulálok.
    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html
    MERT MEGÉRDEMLED!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon ügyes vagy , szép lett. Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon sokat dolgoztál,de ez mind meg is látszik.Nagyon szép, a tavak királynője lett!Most már csak a szép fotókat,és a történeteket várom amit a tavon készítesz majd.Gratulálok hozzá nagyon sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  12. - Köszönöm! Remélem csapkodják! :)
    - Én köszönöm Neked! :)
    - Igyekeztem. :) Köszönöm szépen! :)
    - Van benne munka. Ha nem is, de ezzel eredek a Királynő nyomába és akkor lesznek fotók is. Nagyon szépen köszönöm kedvességed!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szívesen!Most jutott eszembe a hattyú hát neki is biztos tetszik majd!

    VálaszTörlés
  14. Tyű, lenyűgöződtem! :D
    Nagyon tetszik!
    A mi csónakunkra is ráférne egy ekkora felújítás, elvállalod? :)

    VálaszTörlés
  15. - Holnap megyek a hattyúkhoz.
    - Nagyon köszönöm. Hát, ha Joe fiam megengedi, hogy behúzd az udvarába.

    VálaszTörlés