A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. augusztus 8., hétfő

Éti

Étiék élik az életet. Kell is.
Különben mitől lennének jövőre is kis csigák?Azokból meg nagyok, a nagyokból meg gasztronómiai csemege. Egy részükből legalább is.
 Ámbár újabban már nem látok annyi csigagyűjtőt mint régebben. Nem vagyok járatos a témában. Tán nem fizet rendesen? Akár így, akár úgy, a csigáknak jó hír a kevés gyűjtő.
Kis "kutatás". Ki evett már éti csigát? Vagy úgy kérdjem, ki meri bevallani?
.

11 megjegyzés:

  1. Nem.... annyi minden van, amit megehetek, pont étit nem akarok :)

    VálaszTörlés
  2. www.edenkert.hu oldalon olvastam és én is így látom, gondolom.....talán ezért kevés a gyűjtő.

    "Az éti csigát a szegény ember szedi a gazdag embernek, az állatvédő átlagember pedig mindezt csendben rosszallja.Az éti csigának nincs szerencséje. Húsa ínyencségnek számít, ráadásul egészséges is. Könnyen emészthető, jól fűszerezhető, s ennek megfelelően jól értékesíthető. Hiába védett, mégis érte mennek, összefogdossák, elszállítják, megfőzik és elfogyasztják. Így jár."

    Az éti csiga gyűjtését 1993-óta egy törvény szabályozza. Védett állatfaj, de mégis gyűjthető április 1-től június hónap 15-éig. 30 milliméter alatti csigát nem lehet Magyarországon gyűjteni, és kereskedelmi fogalomba hozni, ezenkívül a mennyiség is korlátozott: csak 2 ezer tonna csiga gyűjthető össze."

    VálaszTörlés
  3. Húha ennyit megtudni a csigákról :) Köszönöm! :) Nálunk rengeteg van, szeretik az epret, paprikát, málnát, kukoricát, tököt, dinnyét, szóval mindent, ami a kertünkben megterem :) Néha olyan, mintha a fáról vagy éppen a felhőkből potyognának :)

    VálaszTörlés
  4. Még nem ettünk,de nem lehetetlen,hogy ráfanyarodunk,hisz ingyen van,és a kertünkben is előfordul még keresni sem kell.

    VálaszTörlés
  5. Nehezen fogadom el az újat...:)

    VálaszTörlés
  6. Én biza jobban örülnék, ha nem élnék ennyire az "életüket", nagyon sok bosszúságot okoznak a kertben.

    VálaszTörlés
  7. Én is csak egyszer kóstoltam életemben. Gyötört a kíváncsiság. Konyhakészen vettem egy áruházban franciás töltelékkel és ízesítéssel. Nekem nem különösebben jött be. Nem leszek a híve. Köszönet, hogy nálam jártatok.

    VálaszTörlés
  8. Én nem szeretném megenni, de párom már egyszer főzött magának valami fűízű dolgot belőlük. Nálunk annyi van, hogy már gyűjteni sem szeretnénk. Továbbra is várjuk úti beszámolóidat!

    VálaszTörlés
  9. Én már ettem ,de átverés volt.Azt mondták a kollégáim, hogy zúzapörkölt...finom volt, megettem.A kolléganőm kihányta.

    VálaszTörlés
  10. Azt hiszem a csigák biztonságban lennének mellettem. Én sohasem tudnám megenni őket:)

    VálaszTörlés
  11. - Csalódás volt. Ennyire nem vagyok ínyenc. Írom. :)
    - Én valami petrezselymes, vajas töltelékkel ettem. Nem hánytam ki. :)
    - A kóstolót leszámítva felőlem is. Macerás lehet a készítésük.

    VálaszTörlés