A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (353) Gombák (217) Horgászat (198) Úton (167) Madarak (153) Családi (134) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (70) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. augusztus 5., péntek

Nő, mint a ...

Fantasztikus mennyiségben szakadt ránk tegnap a víz. Esett szinte egész nap és közben maradt a meleg. Részint morgolódtam az orrom alatt a csónak végett, mert telik megint. Másrészt meg mosolyogtam is, mert úgy véltem, ez az időjárás kedvez a gombáknak.
Nem is tévedtem. Pár óra alatt "összesétáltam" egy kosárkára való ízletes vargányát.
Ezek itt a másik képen nem ehető gombák, csak újfent megtetszettek. Nemrég már mutattam hasonló képet "Egy nap az ..." címmel. Most egy másik tuskó környékén fedeztem fel ezt a fajt. Napsütötte helyen. Előcsalta az eső őket, de itt aztán tényleg csak egy napnyi lesz az élet ha rápirít a nap.
Azt hiszem lassan itt a gombaszezon. Irány az erdő!
.

9 megjegyzés:

  1. A jó gomba jó. Szeretem. De csak messziről, meg a boltban, mert nem értek hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Én is csak olyat szedek fel, amit 110 százalékban tudok azonosítani. Ha bővítem a palettámat, akkor először elviszem szakértőhöz, még akkor is ha biztosan felismertem. "Jobb félni, mint megijedni."

    VálaszTörlés
  3. A gombákhoz nem értek, viszont a képek nagyon tetszenek:)

    VálaszTörlés
  4. Gombát nem eszek régóta 2 csúnya véget ért ebéd miatt, így csak gyönyörködök bennük :)

    VálaszTörlés
  5. Ó, de irigylem! Csak gyerekkoromban jutottunk vargányához a rezi cseren....errefelé kevés van.

    VálaszTörlés
  6. Bizony itt a gombaszezon!A szedés élvezete, az erdőn-mezőn járás, a friss levegő, találkozások( állatokkal, emberekkel)élménye, kár ezt kihagyni.

    VálaszTörlés
  7. - Köszönöm Kedves Rózsa! :)
    - Van kinek túlérzékeny a gyomra és mindenféle gomba allergiás tüneteket vált ki nála. Az ehetők is.
    - Viszont felétek meg rengeteg a rókagomba. Teli volt a Tátika hegy tavaly is. :)
    - Piacon is lehet bátran, csak kérni kell a gombaszakértő által kiadott igazolást.
    - Az emberekkel való találkozást ott szívesen kihagyom. "Magányos farkas" vagyok az erdőn is és a vízen is.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretem a gombát, kár, hogy nem ismerem őket. Te nagyon tájékozott vagy a természetben kedves Józsi!

    VálaszTörlés