A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2011. november 25., péntek

Megint másként ...

Nem kell megijedni, nem tart ez nálam örökké. Most ezt a főzős korszakomat élem, majd elmúlik. Egyelőre jobb, mint a második gyerekkor.
Ilyen egyszerűségeket választok, mert ebből vinni is tud magával Melinda. Különben képes lenne "szenyót" enni. Velem meg az asszony ne "szenyózzon" a mindenit neki!
Nálunk az enyém az utolsó szó. "Íííígenis, parancsára fenség!"

Rakott krumplipüré megnevezéssel vágtatott be ez az étel a gasztronómiába. Én úgy olvastam, maradék pörköltek feldúsítására, feljavítására lett az újjászületés. Hát nem! Nehogy már ezért én készítsek maradék pörköltet. Merthogy ippeg nem volt idahaza. Mindig az nincs ...

Most jó előre terveztem, így aztán hazafelé menet berontottam a közelibe, megvenni mindent ami ehhez nem kell. Merthogy volt minden rávaló odahaza, csak egy s más meg nem.
Megnéztek a boltban alaposan, akár egy marslakót. Nem értem. Bámész népek. Még nem láttak ilyen szép síanorákot mind az enyém? Jó! Hónak, mínusznak nyoma sincs, de hát egyből a Marsot feltételezni! Elég lett volna kinézniük a parkolóba, ott állt a holdjáróm.

Nem untatok senkit a krumplipüré elkészítésének rejtelmeivel.
Csak annyit hozzá, hogy vajat is látott az enyém, meg margarint is és kissé megfűszereztem kevéske őrölt borssal, most a színes bors névvel futó csilit kihagytam, helyette kevéske darált pirospaprikával színeztem.
"Erős Pistával." Jó az!
Egy fej hagymát nagyon apróra szeltem és megfonnyasztottam kevés olíva olajon. Ezt is belekevertem a pürébe. Kivajaztam a jénait és az aljára teregettem néhány vékony szelet jó húsos füstölt szalonnát. Ráterítettem a fűszerezett pürét és kihúztam a szélét a jénai pereméhez. Középütt lett egy mélyedés. Abba beleütöttem a tojásaim. Bocsánat! Tyúktojásokat természetesen. De ha már egyszer megvettem, akkor az enyém, nem?
A franc ezt a kacifántos nyelvet! Szóval, szám szerint hármat. Nagyon apróra szeltem csirkemell sonkát. Tényleg nagyon apróra. Ez az a "vastag kotonba" töltött szalámiszerűre gyártott valami, aminek a gyártás során mesélnek a csirkemellről! A tojásokat kissé megsóztam, megborsoztam és rászórtam  a nagyon apróra szeltet. Sütésre kész! Zutty, be a forróságba.
Addig a, míg a tojások szépen megsülnek. Fedő alatt! Merthogy ezalatt sül a szalonna is legalul és nehogy már megszökjön az íze, illata! Jól átjárja a pürét. Mikor a tojások hemendex körüli állapotra sültek, akkor jó alaposan megszórtam reszelt sajttal. Füstölt sajttal. Ezzel még kis időre mehetett vissza a sütőbe, de már cekász alá, hogy kis színe is legyen a tetején.
Végső mozzanat a dizájn. Jelen esetben paprikával töltött olajbogyó.
Hogy azokkal mennyit kellett piszmogni! Nem csoda, hogy Karády őrmester is mindig felemlegette az olajbogyókat.

Ez a módja a rakott krumplipürének, alapjaiban Melinda elgondolása, én csak elloptam. Meg most kicsit "belepiszkáltam". Pont ez a buli benne. Nem muszáj kétszer ugyanúgy elkészíteni! Fűszerezés szájíz szerint, bele ami van -kivéve a tojás, az kell- és mennyiségében meg adja a családi létszám.

Na megyek, mert nagyon toporognak már ezek a zöld kis emberkék.

8 megjegyzés:

  1. Ez csodás, muszály lesz kipróbálnom!

    VálaszTörlés
  2. Jó étvágyat kívánok hozzá Emi! :))

    VálaszTörlés
  3. Élvezettel olvastam:) és közbe meg is éheztem:)

    VálaszTörlés
  4. hát, Zoli ezt imádni fogja!!!

    VálaszTörlés
  5. Hogy te miket készítesz, sokáig így folytatod, csak egy lavórral ülök le a gép elé olvasni:)

    VálaszTörlés
  6. - Ez mindkettő nagy dicséret! Köszönöm! :)
    - Eszerint megkészíted! Ez is nagy elismerés! Köszönet érte! :))
    - És még egy! Csupa dicsérő. Még elbízom magam. Nagyon szépen köszönöm! :)))

    VálaszTörlés
  7. Nálad aztán terítve az asztal:) Az ember így jóllakottan térhet haza:)

    VálaszTörlés
  8. - Csak egyszerűen, gyorsan. Semmi flanc.
    Melinda meg megérdemli, hogy legalább idehaza kis nyugta legyen. :)

    VálaszTörlés