A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2013. június 24., hétfő

"Virágzik" a víz

Hihetetlen méretű lett az algásodás. Nekem legalább is elképesztő a mértéke, mert bár láttam már egy-két algásodást a Desedán, de ilyen nagymértékűt még soha. Csúnya, zavaros, sötét lötty!




Nem vagyok a téma szakértője, de feltételezem a gyorsan jött és roppant melegre sikeredett időjárás az okozója. Az pediglen hogy ennyire látványos lett, az köszönhető a parti zónában majd teljes szélcsendnek.

A tó másik -gát felőli oldal- végén, hol a szabad strand is van, nem jártam, de ha ott is ez a helyzet, akkor én bíz nem mennék bele. Szerencsére, mától enyhülés mutatkozik, a szél is feltámadt, tán kis csapadékot is kapunk s akkor új életre kel a víz. Ha nem így lesz, akkor az sem lepne meg, ha ez a "virágzás" halpusztulást okozna, vagy jobb esetben csak újabb amuri kagyló hullást. Utóbbiak pusztultak az elmúlt esztendőn is. Nem volt szép látvány a sok sodródó, bomló tetem.

2 megjegyzés:

  1. Sajnálatok, igazán:(
    Visszaolvastam az írásaidat, nagyon tanulságos volt számomra. Csomó dologról a gombákkal kapcsolatban nem is hallottam... Igaz, felénk nem igen gombásznak az emberek.
    Köszönöm az írásokat és a kellemesre hűlt időben szép napokat kívánok, sok új élményt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felénk sokan gombásznak, van mindig a piacon is a gyűjtésből. Bár én ott még nem vettem, csak látom mikor belátogatok a gombavizsgálóba. Mikor bővítem a gyűjtendő fajok listáját, akkor megyek bemutatni és tanulni. :)
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés