A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (393) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2014. június 21., szombat

A rejtek öblén

Már régóta hiányoltam az ifjú párt s kicsinyeiket. Eltűntek.
Napközben nem mutatkoztak, mígnem egyik nap felmentem a végekre.
Szinte már mindent benőtt a vízitök, nem könnyű odafent a közlekedés.


Ránéztem a hattyúk lakhelyére s valami fehérlett odabent. Mint korábban említettem már, a fészek mellett a nád takarásában kis öblöt szoktak kitisztítani. Azon a kis vízen úsztak.

Én meg már azt hittem elúsztak. De nem! Annyira tökéletes a rejtekük, hogy a bejárásnak sincs nyoma. Nem tisztítottak utat a nádban, hanem csak úgy siklanak a szálak közt. Belátni meg, szinte már lehetetlen.

Csendben csúsztam lefelé, de már tudhattak rólam, mert egyszer csak kikukkantott a családfő. Alaposan megnézett magának, majd lassan odébb lapátolt.

Nyugodtsága lehetett a jel, mert amint a bejárattól odébb úszott, előmerészkedett az ifjú anyuka is a kicsikkel. Ők is alaposan megbámultak, de nem tartottak nagy távolságot. Úgy láttam, még nem tartozok az ellenség sorába.

Sajnos, már csak négy a kicsi.
Egy elveszett! Emiatt lehetnek kicsit óvatosabbak s ezért tölthetik a nap nagy részét a hattyúvár rejtekében.



A két utoljára hagyott képen pedig egy másik család. Náluk még öt a kicsik száma.

Velük én még személyesen nem találkoztam, Krisztián készítette róluk a képet s küldte el. Szépek!

1 megjegyzés:

  1. Micsoda szép fotók... Annyira édesek ahogy úszik a kis csipet csapat...Szép hetet!

    VálaszTörlés