A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2014. december 3., szerda

Szárítmányok

Íme, egy megszállott gombász, szárítmány gyűjteménye.
Pedig az idei esztendőben csak alapjáraton gyűjtöttem.
Nem a gomba volt a főcsapás iránya.

Viszont amit begyűjtöttem és nem fogyott el frissiben, az szárítóba került. Mondhatnám, van minden, mint a búcsúban. Némelyiknek isteni az illata így leszárítva. Nézzük csak!
Van itt: sötét trombita, sárga róka, vörös érdestinóru, mezei szegfű, júdásfüle, pisztric, lucfenyvesi rizike, nagy őzláb, nyárfa érdestinóru, óriás csiperke, vargánya, árvégű fülőke, fenyőpereszke, meg amit kifelejtettem.
Majd jövőre bővítem a gyűjteményt. S gyanítom, pótolni is kell!

14 megjegyzés:

  1. Bespájzoltál rendesen....Csak simán szárítottad?Szép gyűjtemény... Gondolom Melinda készítette el ilyen szépen..Melindának boldog névnapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztítás és darabolás után aszalógéppel szárítottam. A helyzet az,hogy a tisztítást együtt szoktuk végezni, de a többi az én dolgom volt, mert az én "agymenésem". :)
      Melinda itt van mellettem és köszöni szépen köszöntésed! :)

      Törlés
  2. Nagyon mutatósak az üvegben!Nagyon ügyes vagy! Gina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Több mint egy éve gyűjtögettem erre a kávésüvegeket. :)

      Törlés
  3. Mindig is irigyeltem azokat az embereket, akik ennyire ismerik a gombákat. Sosem mernék leszedni az erdőben gombát, pedig a túráink alkalmával szatyorszámra szedhetnénk. Van, aki ismeri, ők szednek is rendesen, a legutolsón pld. rengeteg vargányát szedtek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is úgy kezdtem. Talán annyira nem, de tartottam a gombáktól s irigyeltem azokat kik ismerik, ez mellesleg most is így van. Közel sem ismerem annyira a gombákat mint szeretném, vagy mint amennyire az igazi gombaértők. De fejlődök. Remélem legalább is. :) Egy könnyen felismerhető, mással nehezen összetéveszthető gombával kezd el -erre legjobb a vargánya- s amit szedtél vidd gombavizsgálóhoz. Minden olyan piacon van és amatőr gyűjtőknek ingyenes, hol árusítani is lehet gombát. Majd ha egy fajta már fix x, akkor bővítsd a palettát, majd ismét s ismét.Persze kell hozzá pár jó gombász szakkönyv azt sokat kell forgatni. Meghatározod a felszedett fajt, utána irány a gombavizsgáló. Ő megvizsgálja az anyagot, te meg levizsgáztatod magad. Ajánlom: Ewald Gerhardt Gombászok kézikönyve kiadványt 1330 gomba leírásával 1013 színes képpel. Mindig csak azt szedd, amit már felismersz s mindig ellenőriztesd míg a legkisebb kétség is van benned. A többit meg fényképre! :)

      Törlés
    2. köszi szépen a tippet! így talán tényleg el lehet kezdeni a gombaszedést:) ha belegondolok, kettő már van, amit ismerek: az őzlábgomba,meg a vargánya...
      jaaa, meg a légyölő galóca... de azt csak fotózni szoktam, hozzá nem érnék :)

      Törlés
    3. Akkor hajrá! Most például a kedvező idő miatt még találni késői laskagombát. Hozzá hasonlatos mérgező gomba nincs, tehát remek bővítmény.
      Aaaah a mesegomba! Imádom fotózni, van is jó pár kép, írás a blogban. Nyugodtan hozzá lehet érni, ritkán halálos, leginkább legyengült szervezeteknél és jelentős mennyiség bevitele esetén.
      Viszont ha rászánod magad, akkor első legyen a gyilkos galóca felismerése!
      (http://mjozsef.blogspot.hu/2010/09/feher-gyilkosok.html)
      Irány az erdő! Ha eláll az eső! :)

      Törlés
    4. Tegnap túráztunk, még mindig szedtek gombát a társaink, bár már arra voltak elég kemény fagyok.
      Ééééés, ott nem esett az eső! :)

      A linket tanulmányozom! köszi.

      Törlés
    5. De jó neked! Én sajna nem értem rá, a szombati napot elvitte az autó javítás, amúgy meg harmadik napja esik egyvégtében.
      Nagyon szívesen! :)

      Törlés
  4. Hasonlóan nálunk is...:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye milyen jó dolog, néha levenni egy üveget s megszaglászni? Egyebekről nem is szólva! :)

      Törlés
  5. fú de régóta szeretnék ilyen gyűjteményt! (persze saját készítésűt ;)
    nagyon irigy vagyok...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is olyan mint a háború, csak nem pénz, ... kell hozzá, hanem idő, idő, idő. Persze nem árt a gomba sem. :)

      Törlés