A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (394) Deseda (355) Gombák (218) Horgászat (200) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (16) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2015. szeptember 15., kedd

A Kisfaludy gőzös

Sajnos nem eredeti, "csak" korhű más.
A balatoni hajózás hőskorát megidéző lapátkerekes Kisfaludy, a gróf Széchenyi István által 1846-ban vízre bocsátott első lapátkerekes gőzös korhű mása.
Kilencven utas befogadására alkalmas, közel hetven tonnás.
Az új hajó megtervezésekor a Balatonfüredi Múzeumban látható makett szolgált mintaként, mert az eredeti tervek a 2. világháborúban eltűntek.
A 26 méter hosszú és kilenc méter széles hajótestet természetesen már nem gőzgép mozgatja és az árbocok, vitorlázat is csak látvány.

Az eredeti
40 LE-s gőzgépét az angliai Penn gyárban készítették.
Balatonfüreden szerelték össze, bár akkor még nem létezett a hajógyár. 1846. szeptember 21-én Széchenyi István 55. születésnapján bocsátották vízre a tó első lapátkerekes gőzhajóját, Kisfaludy néven.
A szabadságharc alatt utánpótlást és néha hadifoglyokat is szállított.
1887-ig dohogott a Balaton vízén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése