A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (391) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2015. október 9., péntek

Nagy őzlábgomba

Majdnem kalapnyi kalapos.
Ismertetője szerint kalapja mérete 10-30 cm nagyságú. Ez itt majd a maximum.
25 cm az átmérője.
Sokkal szebb lett volna az élőhelyén készült fotó, csakhogy ... Csakhogy, tegnap egész napos esőt élvezhettünk mifelénk, s emiatt nem vittem ki a gépet. Sajnos nem vízhatlan s a megóvásával épp nem volt kedvem bajlódni. Mondván, minek hisz ... Na ezért kellett volna! Szinte mindig van megismételhetetlen téma ha a gép nincs velem.
Ezért hát, most kép híján elmesélem.
Egy eléggé meredeken lefutó s alant a szemben lévő meredéllyel összefutó partoldal tetején álltam. Amolyan mini völgyet képzeljetek el aminek a falai jó meredekek de még járhatóak, alul keskeny és amaz része nyitott, míg fent a két oldal ívesre fut össze. Hajdan ez fákkal borított terület volt, de elérte a tarvágás. Ez zavart meg. Mert mikor fentről kiszúrtam a seregnyi kerek valamit, nem tudtam eldönteni a szerencse ért utol s őzláb kalapokat látok vagy a kivágott fák tönkjei világosodnak a zöldben. Pont annyira volt távol, hogy lehetett emez is, meg amaz is. Mint utóbb kiderült magas fű és csalán keverékében álldogált a sereg.
Már csak az elszállítást kellett kigondolni. Mert ugyebár több nagy kalap elvitele nem is oly egyszerű. Megoldottam.
Mert mire is jó az -amúgy az eső ellen csak mérsékelten védő- esődzseki?

4 megjegyzés:

  1. Életem párja üzeni, ha bepaníroztad küldheted is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, de későn üzent. Addigra felfaltuk. :)

      Törlés
  2. "Mert mire is jó az -amúgy az eső ellen csak mérsékelten védő- esődzseki? "
    Betakarni a gombákat, hogy amíg hazaméssz kézikocsiért, más ne találja meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így is lehetett volna, lévén a dzsekim terepmintás.
      Én viszont inkább zsákká alakítottam s abban vittem el.

      Törlés