A képek általában illeszthetők az íráshoz. Általában igen, ritkábban nem.
De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

Témakörök

Természet (392) Deseda (354) Gombák (217) Horgászat (199) Úton (167) Madarak (153) Családi (135) Gasztronómia (116) Vártúrák (108) vegyes (107) F-1 (106) Gépek (100) Kvár (96) Zsömi (96) Kedvenceink (75) D.arborétum (74) Somogyban (73) Állati (71) miEz? (68) tréfás (63) virág (54) "Állati" (51) St.földön (46) +jegyzÉs? (43) Veterán (37) feljegyzÉs (37) vitriol (32) Királynő (30) Történetek (30) COVIDnapok (19) görBee (19) retro (18) Hadban (16) Pomáz (14) Három kérdés (11) Budapest (8) Bikal (7) Drótszamár (7) KérdÉs? (5) ?????? (4) Balaton (3) Finomságok (3) Plitvice (3) h s s (3) Deseda Horgászat Madarak (1) közélet (1)

2016. február 17., szerda

Bucikák

Mint anno a "Vekni" cím alatt tudomásul vettem: -pék nem leszek!
De azért nem adtam fel.
Tudom, senkit nem érdekel, csak épp mára nincs más témám.
Ha kimentem volna a csónakot kimerni, mint ahogy terveztem, akkor volna.
De, ugyebár a tervek azért vannak, hogy legyen min változtatni.
Ez itt a mai bucika. Erre már lehet azt mondani, elfogadható.
Szépen megkelt, nem rogyott be a teteje, stb, stb. Rozsos, teljes kiőrlésű tönkölybúza kenyér. (Most kérdeztem meg Melindát, mert ez nekem már hosszú.) Kooperációs kenyér. A liszteket Melinda keverte össze, amúgy én állítottam össze a dagasztani valót. Nem kell beszólni! Kell még más is bele a liszten kívül is. Víz, olaj, cukor, só, élesztő.
Ez a kettő meg a hétvégi bucikák.
A kisebb úgy indult, hogy francia kenyér lesz, de nekem ne dumálják meg, hogy miből s milyen liszt legyen benne.
Majd én meghatározom! Jó lett.
Kis tömör gyönyör, de az íze jó lett.
Csak kissé édeskés. Elfogyott no!
A magas az egy igazi fehér kenyér.
De, magokkal megszórva! Szép magas lett, ahogy a nagykönyv megírja, csak épp beroskadt. Hiába no! Nem lehet minden tökéletes. Azért szeletelni lehetett, nem köpte ki senki, elfogyott.
Ígérem, nem nyomulok tovább a veknikkel, majd csak akkor hozok szóba egyet-egyet, ha igazi különlegesség. ... Esetleg belesütök egy keszeget.
Vicceltem, no! ... Ámbár annyira lenne jó, mint amiben reszelő van.

4 megjegyzés:

  1. melyik buci a tönkölyös? vagy a rozslisztet keverte Melinda a tönkölybúza liszttel? milyen magvakat tettetek bele?

    Az első képen lévő kenyérke kimondottan guszta!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egymagában álló. Rozslisztet keverte a tönkölybúza lisztjével.
      Hántolt tökmag, napraforgómag, meg valami keverék, az volt ráírva saláta magkeverék.

      Törlés
  2. Mi a baj evvel? A kenyér akkor jó, ha testes. Egy szelet elég. Különben a rozslisztfélék nehezek, keverni kell fehér liszttel. Akkor is tartalmasabb, sűrűbb mint a boltban kapható kenyér. Én is szívesen sütök néha, mert grammra kedvemre pótolhatom a lisztet
    lenmaggal, bármivel és sok fokhagymát lehet belereszelni. Csuda finom lesz. De ezt hűtőben kell tárolni ha egy-két nap alatt nem fogy el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem bánom ha testes. Köszönöm a jó ötleteket, különösképp a fokhagymát. Eszembe sem jutott! :)

      Törlés